072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

קידום אורגני מול ממומן: מה עדיף לעסק קטן?

קידום אורגני מול ממומן

קידום אורגני מול ממומן: מה עדיף לעסק קטן?

הרבה מאוד בעלי עסקים קטנים שמתחילים לפרסם את עצמם ברשת שואלים את עצמם את השאלה מה עדיף להם – לפנות לערוץ הקלאסי של שיווק אורגני, או שאולי לנסות את מזלם בקידום ממומן?

למה לעשות קידום אורגני?

מקדמי אתרים אורגניים טוענים שעדיף להם לקדם בצורה אורגנית מכיוון שהתחומים שהם מתחרים עליהם הם בדרך כלל לא מאוד תחרותיים ולכן הם יכולים להרוויח מקידום אורגני לא מעט.

הם מזכירים גם שקידום ממומן הוא לא תמיד עניין של "שגר ושכח" מכיוון שצריך לבצע אופטימיזציה של הקמפיין לעיתים קרובות, כך שלטווח הארוך כלל לא בטוח שקידום ממומן יחסוך לכם כסף.

לסיום, למרות כל הניסיונות של גוגל לטשטש את ההבדלים בין התוצאות הממומנות לתוצאות האורגניות, הרי שאחוז גבוה של משתמשים עדיין מסתכל על התוצאות האורגניות שנתפסות בעיניו כאמינות יותר. יש גם הרבה מקרים בהן התוצאות הממומנות לא עונות על הצרכים של הגולש מכיוון שהן בדרך כלל מכוונות למושגים כללים יותר (למשל, אם תחפשו "קידום לאתרים קטנים", תגלו ששתים מהמודעות עוסקות בכלל בקורס הכנה לפסיכומטרי והלוואות חברתיות).

למה לעשות קידום ממומן?

מנהלי קמפיינים טוענים שדווקא העסקים הקטנים לא יכולים לוותר על קידום ממומן מכיוון שעד שהם יראו תוצאות מקידום אתרים אורגני, יעבור הרבה זמן שבו הם כבר היו יכולים לקבל לקוחות חדשים.

עוד נקודה לטובת הקידום הממומן שהיא יציב יותר ושקוף מבחינת גוגל, כך שאם מתבצע שינוי באופן בו הוא פועל, גוגל בדרך כלל תודיע על כך, מה שבדרך כלל לא קורה בקידום אורגני אשר חשוף הרבה יותר לשינויי אלגוריתם כאלו ואחרים.

כמו כן, למרות שהעלויות של קידום ממומן עשוי להיות גבוהות בהתחלה, אסור לשכוח שהעלויות של קידום ממומן יורדות עם הזמן מכיוון שהמחיר פר לחיצה על מודעה  יורד ככל שהביצועים ההיסטוריים של הקמפיין טובים יותר.

יתרון נוסף שקשור לעסקים המתבססים על קהל לקוחות מקומי הוא האפשרות למקד את המודעות רק לגולשים שנמצאים באזור גיאוגרפי מסוים ואפילו להציע להם להתקשר ישירות לבית העסק מתוך המודעה בלי להיכנס לקידום אורגני לוקאלי (Local SEO) שהוא עדיין לא מאוד מפותח בארץ.

אז מי צודק?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית ולכן לעיתים קרובות צריך לפעול בשתי הדרכים במקביל : להתחיל במהלך של קידום אורגני מצד אחד, אבל גם להתחיל להציג מודעות ממומנות מצד שני. נשמע פשוט? לא ממש – בדרך כלל יש צורך לעבוד מול שתי חברות שונות ולא לעבוד מול חברה שמציעה את הכול מהכול מכיוון שאז קשה יותר לעקוב אחרי התוצאות ולדעת בדיוק איך מתחלק התקציב שלכם. בבלוג של דניאל זריהן תמצאו השוואה מעמיקה בין קידום אורגני וקידום ממומן.

לכן, אם אתם מחליטים ללכת על הדרך הזו, אתם צריכים לחשוב היטב כמה להשקיע לטווח הקצר – בינוני  (קידום ממומן) וכמה להשקיע לטווח הארוך. בנוסף, עליכם להיות מוכנים לבצע סקר שוק על מנת לקבל את ההצעה הטובה ביותר שתתאים לתקציב המצומצם שלכם.

טיפים נוספים שיעזרו לכם להצליח

לפעמיים שווה לקחת את הזמן

כאמור, אם התקציב שלכם מוגבל, זו עשויה להיות לפעמיים בעיה. לכן, נסו למצוא חברות שיסכימו לעבוד אתכם לטווח ארוך יחסית, אך בתקציבים נמוכים יותר פר חודש או תקופה. גם מקדמי האתרים יודעים שלפעמיים שווה להשקיע במערכת יחסים ארוכה ולהתגמש על מנת לקבל עוד לקוחות.

נצלו את כל הכלים וההטבות שגוגל מציעה לכם

למרות שתמיד כדאי להיעזר בגוף מקצועי, חשוב גם להכיר את הכלים השונים של גוגל על מנת שתוכלו להיכנס לעניינים כמה שיותר מהר. למעשה, לגוגל יש ממשק פשוט יותר למי שמעוניין לפרסם את עצמו דרך הקידום הממומן והרבה פעמיים היא שולחת קופונים למי שמתחיל לפרסם את עצמו כך שאפשר להתגלח על הזקן שלה בלי לקחת יותר מדי סיכונים.

כלים נוספים של גוגל שכדאי להכיר:

[חשוב רק לבטל את החיוב האוטומטי ברגע שמנצלים את כל הקופון, אחרת אתם עשויים למצוא את עצמכם עם חוב גדול שימנע מכם להמשיך ולפרסם עד שתפרעו אותו]

קראו מדריכים

מלבד הכלים הרשמיים של גוגל שנותנים לכם את ההנחיות של החברה והכלים עליהם היא ממליצה, ברשת יש לא מעט מדריכים נוספים שיכולים לעזור לכם להבין בצורה טובה מה משפיע על הקידום של האתר שלכם בשני  הערוצים העיקריים האלו.  לדוגמה, מהן הדרכים הטובות ביותר ליצור מודעה שתמשוך את העין או מהו ההבדל בין קידום אורגני "לבן" לקידום אורגני "שחור". ככל שיהיה לכם יותר מידע, כך תוכלו לקבל את ההחלטה עם מי לעבוד בצורה מושכלת יותר.

קחו את גורלכם בידכם

סביר להניח שגם אם לא תפנו לחברות קידום אתרים או מנהלי קמפיינים מיוזמתכם לפעמיים הם ימצאו אתכם באמצעות מאגרי מידע בהם אתם נמצאים (אינדקסים, אפליקציות וכך הלאה). חלק מהם יציעו לכם הצעות מפתות, אך יש להיזהר מהצעות שנשמעות טוב מדי (התחייבות למיקום מסוים, מחיר נמוך מאוד וכך הלאה). לכן, דרשו לראות המלצות של לקוחות וסיפורי הצלחה על מנת להבין עם מי יש לכם עסק ודרשו שעיקרי הדברים יהיו מעוגנים בחוזה.

Share