072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

כך תנצחו את המתחרים שלכם: בניית אסטרטגיה שיווקית

הנגשה וקידום אתרים

כך תנצחו את המתחרים שלכם: בניית אסטרטגיה שיווקית

רוצים לדעת מהי אסטרטגיה שיווקית, מדוע היא כל כך חשובה, ואיך בונים אסטרטגיה לשיווק העסק, שתשאיר את המתחרים שלכם מאחור? המאמר הבא הוא בשבילכם.

מקדמים את העסק, אך לא רואים תוצאות? אתם לא לבד. אנשים רבים המשווקים את העסק שלהם באופן עצמאי, מבלי להתבסס על אסטרטגיה שיווקית מוכנה מראש ומותאמת למטרות העסקיות, אינם מבינים מדוע מאמצי השיווק שלהם אינם נושאים פרי. הם מנסים לשווק את העסק ברשתות החברתיות, ומשקיעים על קידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל, אבל התוצאות והלקוחות לא מגיעים.

אז למה זה קורה אתם שואלים? התשובה היא, שאם אתם עושים פרסום בדיגיטל ולא רואים תוצאות, ייתכן שזה בגלל שאין לכם אסטרטגיה לשיווק העסק, או שיש לכם אך היא אינה מתאימה למטרות שלכם. כלומר, אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם, וליהנות ממאמצי השיווק, רצוי שתהיה לכם אסטרטגיה שיווקית מוכנה מראש. בנוסף, חשוב שהאסטרטגיה השיווקית תהיה מותאמת למטרות שאתם רוצים להשיג. הסיבה שזה כל כך חשוב, היא שאחרת רוב מאמצי השיווק שלכם כנראה לא יניבו לכם את התוצאות להן אתם מצפים.

בניית אסטרטגיה שיווקית 

אז איך בונים אסטרטגיה מוצלחת לשיווק העסק? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם:

  1. ראשית, הגדירו מטרות עסקיות פרקטיות, לטווח הארוך ולטווח הקצר, שיהיו מדידות. האסטרטגיה השיווקית הרי נועדה כדי לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם, ולכן קודם כל יש לנסח מטרות ברורות, וכאלה שניתן למדוד אותן. חשוב שהמטרות יהיו מדידות וחד משמעיות, וזאת כדי שתוכלו למדוד את התוצאות שהשגתם, ולבדוק האם עמדתם במטרה. כך תוכלו לדעת האם מאמצי השיווק שלכם בכל אפיק פרסום עובדים יותר או פחות.
  2. זכרו שאחד התפקידים של אסטרטגיה שיווקית הוא ליצור ביקוש למוצרים או לשירותים שאתם מספקים. כדי לעשות זאת, על האסטרטגיה השיווקית להגדיר את הדרכים בהן תפעלו לשם יצירת קונספט שיווקי שמבדל את העסק שלכם מהמתחרים. חשבו אילו פוסטים ייחודיים תוכלו להעלות לבלוג באתר שלכם, ואיזה תכנים מקוריים אתם יכולים ליצור לפרופיל העסקי שלכם ברשתות החברתיות. חשבו על צבעים, על מילים, ועל שפה או סמלים, שיוכלו לבדל את העסק שלכם בעת שיווקו. 
  3. אסטרטגיה לשיווק העסק צריכה להיות פרקטית, והיא אמורה להגדיר את קווי המסגרת של מאמצי השיווק שלכם. היא אמורה להתוות לכם למעשה את הדרך בעת שיווק העסק. כלומר, באסטרטגיה השיווקית אמורה להיות החלטה אודות אפיקי הפרסום, סוגי התכנים לשיווק בכל אפיק או ערוץ מדיה, תדירות פרסום התכנים, כמות הזמן או הכסף להשקעה בכל מדיה וכו'. כך, למעשה, אתם, או אנשי השיווק שלכם, יודעים מה הן הפעולות שיש לבצע בכל יום לשם קידום העסק. וזה עוזר כמובן לייעול מקסימלי של מאמצי השיווק.
Share