072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

בניית אסטרטגיית פרסום דיגיטלי לעסק

בניית אסטרטגיית פרסום דיגיטלי לעסק

בניית אסטרטגיית פרסום דיגיטלי לעסק

כיצד מתחילים וכיצד ממשיכים בפרסום העסק בערוצים הדיגיטליים השונים? כמה כסף צריך להשקיע? האם כדאי לקחת מומחים בתחום ואיך אפשר להעריך את יעילות הקמפיינים וההוצאה?

יש כמה כללי ברזל בפרסום, שהם נכונים לכל ערוצי הפרסום השונים, בין אם מדובר בערוצי פרינט (עיתונים, שילוט וכו') ובין אם מדובר בערוצים דיגיטליים. ההבנה שלהם תקל עליכם לבנות קמפיין פרסום כללי לעסק וקמפיינים למוצרים או שירותים ספציפיים שאתם מוכרים או מעניקים.

ראשית, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות בסיסיות שנוגעות למהות התחום שבו אתם עוסקים, ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, לעסק ולמתחרים. אם אתם לא בטוחים בתשובות או אם אתם לא מבינים כיצד השאלות נוגעות לכם, פנו לשרות ייעוץ לעסקים או ליועץ שמבין בתחום שלכם.

כללי הברזל הם אלה:

  1. הפרסום תפקידו למכור.
  2. יש לאתר את קהל היעד המתאים ביותר ולאפיין אותו: מה הוא רוצה, איפה הוא חי וגר? מה הוא קורא ואיפה ומה מעניין אותו? כמה כסף יש לו ומה משמש אותו כיום, כדי לקבל מה שאתם מנסים למכור לו.
  3. מה היתרון הייחודי שלכם? כיצד אתם מבדלים את עצמכם מהמתחרים שלכם? למה שמישהו יקנה אצלכם דווקא?
  4. הפרסום חייב להיות פשוט. ענייני – ופשוט. זכרו את ראשי התיבות "KISS" שפירושו Keep It Simple, Stupid, ואל תנסו להתחכם.

אחרי שיש לכם תשובות לשאלות האלה תוכלו לבנות תוכנית שבה אתם יודעים למי אתם מכוונים את הפרסום, מתי ואיפה, מה המסר שלכם ומה אתם מבטיחים להם וכיצד – אם בכלל – אתם מתייחסים להצעות של המתחרים.

אילו ערוצים דיגיטליים עומדים בפניכם?

פרסום באינדקס

עסקים כמו חנויות, נותני שירותים שונים ובעצם כל סוג עסק, יכולים להשתמש בצורה טובה מאוד ולהרוויח יפה מהופעה במדריכי עסקים שונים. מדריך העסקים של B144, למשל, כולל היום אלפי בתי עסק ונותני שירותים בכל הארץ. לקוח שנכנס ומחפש חנות פרחים מקומית, למשל, יקבל פרטים על כל חנות באזור, יראה תמונה או סרטון תדמית ושלה ואת מיקומה על גבי מפה. הופעה קבועה, מכובדת ואינפורמטיבית במדריך B144 היא כלי מאוד משכנע לרכישת לקוחות חדשים.

קידום אתרים

כלי זה מאפשר הבאת גולשים לאתר שלכם על פי מילות החיפוש שלהם, ולא תלוי כל כך במאפיינים או בהרגלים שלהם. אלא אם כן אתם בתחום מאוד תחרותי, השתמשו בקידום אתרים לפרסום כללי, ובקידום "ממומן" לפרסום מבצעים ואירועים, בעיקר.

עבודה ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם ורשתות חברתיות אחרות מאפשרות לכם ליצור ולקיים קשר קבוע עם לקוחות על פיהרגלי החיים והעניין שלהם. בישראל, פייסבוק מיועדת למבוגרים יותר, ואילו אינסטגרם ויוטיוב פונות לקהל יותר צעיר. פרסום וניהול דפים ברשתות חברתיות הם כלים מעולים בעידן הדיגיטלי, אבל מצריכים זמן לימוד והבנה. רצוי ואפילו חיוני לתת אנשי מקצוע לעבוד עבורכם.

איך תעריכו את יעילות הפרסום?

כל ערוצי הפרסום הדיגיטליים נותנים לכם אפשרות לראות כמה עלה לכם כל ליד. בדקו את איכות הלידים שמתקבלים מכל ערוץ פרסום וקמפיין (כמה עסקאות הביאו לכם כל הלידים ממקור מסוים) ותוכלו להעריך את יעילות הפרסום.

Share