072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

קידום אתרים – למי הכי משתלם להשקיע בזה

קידום אתרים

קידום אתרים – למי הכי משתלם להשקיע בזה

מי שעוקב אחרי מוספי הכלכלה בתקשורת המודפסת בשנים האחרונות, בוודאי שם לב שישנם שני כיוונים בנושא של פרסום ושיווק כיום בעולם ובוודאי בישראל. מצד אחד, ירידה חדה בפרסום בתקשורת המסורתית, קרי טלוויזיה מסחרית ועיתונות כתובה, ירידה שנובעת מסיבות שונות, בין אם זו תחרות, בין אם זו ירידה בפופולאריות ובין אם זה מסיבות אחרות. מצד שני, אל הוואקום הזה, נכנסת גוגל שזוכה לנתח פרסום אדיר באינטרנט, ונחשבת לגוף הפרסום המוביל, לא רק ברשת אלא בכלל.

אחד מסוגי הפרסום הפופולאריים והאפקטיביים בגוגל הוא קידום אתרים. מדובר פרסום שיכול להתבצע גם באופן ממומן וגם באופן אורגני, כפי שהוא נקרא בפי מקדמי אתרים, מומחים וכל מי שעוסק בתחום. קידום אתרים ממומן מתייחס ישירות לפרסום בגוגל (מודעות במנוע החיפוש וברשת הפרסום), קידום אתרים אורגני בגוגל מתייחס אך ורק למיקומים במנוע החיפוש של גוגל.

כעת עולה שאלה, למי זה משתלם, האם לכל חברה ולכל עסק זה משתלם להשקיע סכומים כסף, גדולים או קטנים לפרסום בגוגל, בין אם זה דרך קידום אתרים ממומן או אורגני? באופן טבעי יש מי שיכול להרוויח בכך יותר, באופן יחסי כמובן לאופציות אחרות שיש לו וכן למתחריו.

לפני שנסביר בקצרה למי זה משתלם, חשוב לומר שני דברים, דבר ראשון, קידום אתרים יכול להצליח אך ורק אם עושים את זה באופן מקצועי ואם עושים את זה לאורך זמן. זה לא יכול להצליח אם מבקשים לעשות משהו בזק, מהיר, בלי חשיבה, משהו לא מקצועי. דבר שני, בשביל להצליח בקידום אתרים, חייבים להעמיד יעדים, מטרות ולהיות סבלניים בדרך.

אז למי זה טוב קידום אתרים?

ההנחה הרווחת בשוק והיא מאוד נכונה, קידום אתרים עוזר לעסקים קטנים הרבה יותר מאשר לעסקים גדולים. עסק גדול, בכל תחום שהוא, יש לו אופציות פרסום רבות יותר מאשר לעסק קטן, יש לו תקציב גדול יותר והוא יכול להפנות את הכסף שלו למקורות פרסום שונים.

לרשות עסק גדול עומדים מקורות פרסום כגון טלוויזיה, עיתונות ארצית ומקומית, שלטי חוצות, מסיבות השקה ועוד. צריך לקחת בחשבון נקודה נוספת והיא, עסק גדול עובד בדרך כלל על פריסה ארצית ומקומית, לכן גם משתלם לו יותר להשקיע בכלים שפונים לכלל האוכלוסייה וכן לכלים שפונים לאוכלוסייה ממוקדת (אזור, ישוב, קהילה וכדומה).

עסק קטן לא מחזיק ברשותו הון כספי שמאפשר לו לבצע את פריסה של פרסום במקורות שונים, וזה גם לא יהיה אפקטיבי בשבילו. בדרך כלל הוא פונה לקהל יותר מצומצם (ישוב או שכונה), הוא לא יכול להתחרות בעסקים גדולים בשום צורה שהיא, בטח לא בפרסום בתקשורת הארצית, ולכן ישתלם לו יותר להשתמש בכלי כמו קידום אתרים. כלי שהוא הרבה יותר זול והרבה יותר ממוקד ומאפשר להגיע לקהלים שונים באופן ישיר. כך הוא לא יבזבז כסף שאין לו וישיג תוצאות טובות יותר.

Share