072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

קישורים פנימיים וקידום אתרים

קישורים

קישורים פנימיים וקידום אתרים

לאחר שבונים אתר מוצלח יש צורך לקדם אותו על מנת שיופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. אתר יפה ומזמין כשלעצמו אינו מספיק מאחר וקיימים עסקים רבים באותו תחום, וכולם רוצים לבלוט על האחרים. המסרים שהאתרים מעבירים דומים או זהים לאלו של האתר המדובר ויש צורך לפרסם אותו על מנת שגולשים רבים ייחשפו ויגיבו אליו ויבצעו בו פעילות מגוונת. מטרת כל עסק היא להתפרסם, למכור, לייצר הכנסות ולהרוויח. היות והאינטרנט הוא כלי שיווק נהדר הרי רבים רותמים אותו לצרכיהם. אלא שיש צורך להתנהל בו בצורה תכליתית. ניתן להיעזר במומחים לנושא שתחום התמחותם כולל, בין היתר, בניית אתרים וקידומם.

קידום אתרים איכותי נעשה בעיקר בשתי שיטות עיקריות: קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן הוא קידום שמתבצע על ידי הקלקלה על מילות וביטויי מפתח הנמצאים בתוך טקסטים שיווקים ואחרים. כל הקלקה מקדמת את האתר, וככל שיש יותר הקלקות הרי שהאתר מתקדם מהר יותר. העניין הוא שעלות הקידום הזה גבוהה מאוד ואיננה מתאימה לכל עסק, קידום אורגני נעשה על ידי כתיבת תוכן. כאן ניתן לכתוב תוכן בכמויות רבות וללא הגבלה. גם כאן יש ביטוי ומילות מפתח שהקלקה עליהן מקדמת את האתר. ההתקדמות איטית יותר, אבל כאשר היא נעשית באינטנסיביות ובעזרת קישורים מתאימים ניתן להגיע לקידום יעיל בפרק זמן הנמדד במספר חודשים ספורים.

רבים משתמשים בשתי השיטות גם יחד כדי להגדיל את אפקט הקידום. לכל שיטה יש יתרונות משלה. תוכן למשל יכול להקיף תחומים רבם ומקיפים ולהישאר באתר למשך תקופות רבות. כך הוא מעלה את הערך המוסף שלו. ניתן להעצים את העברת הידע בין אתרים שונים על ידי בניית קישורים חיצוניים. כך, יכולים מאמרים להתפרסם באתרים שונים, וכל הקלקה על ביטוי מפתח באתרים אלו יובילו לאתר שעליו מדובר. בנוסף לקישורים החיצוניים יש פנימיים אשר  בהם משתמשים בתוך האתר עצמו ובעמודים שונים שלו. כך מוצאים קישורים מהניווט של האתר שמופיעים בתפריט הראשי, התחתון, הצידי וכדומה. קישורים פנימיים אחרים הם טקסטואליים או בדמות תמונות. אלו מופיעים בתוך העמודים ומבצעים קישור לעמוד אחר.

מתוך כל הקישורים הללו הקישור הטוב והיעיל ביותר בניווט הוא זה שמתבצע מהתפריט העליון. הגולש נחשף, לרוב, לדף הראשון ובאמצעות הקישורים המופיעים למעלה ויכול להגיע במהירות לנושא אותו הוא מחפש. נושאי הקישורים יכולים להיות, "אודות", "מוצרים", "מאמרים", "יצירת קשר", "בלוגים" ועוד. קישורים פנימיים אחרים נועדו לחזק תוכן רצוי. לחיצה על קישור כזה מובילה להתמקדות על שירות או מוצר מועדף באתר. כך, ניתן ליצור מספר קישורים במאמרים פנימיים שונים שכולם יובילו אליו. השימוש בקישורים בדרכים אלו ובדרכים מתוחכמות נוספות מצליחים להשפיע על חוזק והבלטת עמודים ונושאים שונים בתוך האתר. מומלץ ללמוד לעומק על האופן בו יוצרים קישורים פנימיים למען ניצול מרבי של המסרים באתר.

Share